Vieta: Rīga
Priekšmeti: Fotogrāfijas, Latvija, Ielas, Celtnes, Rīga (Latvija), Autobusi
Anotācija: Iela ierīkota 19. gadsimta 1. pusē, sākotnējais nosaukums Mazā Fūrmaņu iela (Fuhrmanns Strasse, Kl.; ar Lielās Fūrmaņu ielas nosaukumu tolaik tagadējā Blaumaņa iela), no 1885. gada Mazā Ņevas iela (Newa Strasse, Kl.; ar Lielās Ņevas ielas nosaukumu no 1885. gada tagadējā Blaumaņa iela), 1923. gadā pārdēvēta par Pērses ielu. 20. gados oficiāla numerācija 12 gruntsgabalos, līdz 1940. gadam 6 gruntsgabalos. Vācu okupācijas laikā nosaukums Persestrasse /Pērses iela/. 20., 30. gados ielā darbojās vairāki rūpniecības uzņēmumi, t. sk. Eduarda Lazdiņa ziepju fabrika, vēlāk ziepju vārītava "Royal" (nr. 3/5), J. Paegles liķieru fabrika, P. Liepas, vēlāk L. Liepas mašīnu un armatūras piederumu rūpniecības uzņēmums, K. Spatca trikotāžu fabrika un adītava, ķīmiski-tehniskās rūpniecības uzņēmums "Gloria" (nr. 9/11), a/s "Union" ("K. Judins un Ko.") šokolādes un konfekšu fabrika (nr. 10/12). Pērses ielas namos tolaik izvietojās arī vairākas amatnieku darbnīcas un O. Laivas fotodarbnīca (nr. 14). [avots: Zalcmanis R. "Nezināmā Rīga"].
Objekta tips: Fotogrāfija
Datu nesējs: Fotopapīrs
Autors: N. Sudrabiņš
Atslēgvārdi: Pievienot atslēgvārdu
Apjoma informācija: 1 fotogrāfija
Oriģināla glabātājs, partneris: RD PAD Arhitektūras un pilsētvides dizaina pārvaldes Kultūras mantojuma aizsardzības nodaļa
Novietojuma kods: F-6723
Partnera apzinātājs: Latvijas Nacionālā bibliotēka
Lai norādītu objekta atrašanās vietu, uzklikšķiniet un pārvietojiet sarkano punktu kartē tā, lai tas atrastos objekta atrašanās vietā.
✓ Apstiprināt izvēlēto vietuLai saglabātu koordināti, palieliniet karti un pārvietojiet sarkano koordinātes norādes ikonu uz atbilstošo vietu!
Koordinātes norādes ikona pārvietojama ar peles labā klikšķa palīdzību.
Komentāri (3)
Priekšplānā divu stāvu koka ēku Pērses ielā Nr.4, Gr. 30/57, būvējis Kārlis Henning’s, pēc arhitekta Viktora de Grabbe 28.05.1869. gada apstiprināta projekta. Divu stāvu gaiša koka ēka Pērses ielā Nr.6, Gr.30/56, kā pusotra stāvu koka ēka būvēta ap 1820.gadu, pārbūvējis par divu stāvu Rīgas tirgotāja dzīves biedrene Vasilisa Šurilova pēc arhitekta Kārļa Felsko 11.05.1893.gada apstiprināta projekta.
Paldies par papildinājumu.
1966.gadā tādu KAvZ markas autobusu vēl nebija..tā kā,,