Vieta: Rīga
Priekšmeti: Fotogrāfijas, Latvija, Ielas, Žogi, Rīga (Latvija), Jersikas iela (Rīga, Latvija)
Anotācija: Dzīvojamās ēkas Jersikas ielā 11, 13. Vecā apbūve nav saglabājusies. Koka dzīvojamā ēka Jersikas ielā 11 celta 1901. gadā pēc arhitekta I.Devendrusa projekta. Īpašnieks Juris Grosbergs. Priekšplānā koka dzīvojamā ēka Jersikas ielā 13 celta ap 1820. gadu.
Objekta tips: Fotogrāfija
Datu nesējs: Fotopapīrs
Autors: N. Sudrabiņš
Atslēgvārdi: Pievienot atslēgvārdu
Apjoma informācija: 1 fotogrāfija
Oriģināla glabātājs, partneris: RD PAD Arhitektūras un pilsētvides dizaina pārvaldes Kultūras mantojuma aizsardzības nodaļa
Novietojuma kods: F-1633
Partnera apzinātājs: Latvijas Nacionālā bibliotēka
Lai norādītu objekta atrašanās vietu, uzklikšķiniet un pārvietojiet sarkano punktu kartē tā, lai tas atrastos objekta atrašanās vietā.
✓ Apstiprināt izvēlēto vietuLai saglabātu koordināti, palieliniet karti un pārvietojiet sarkano koordinātes norādes ikonu uz atbilstošo vietu!
Koordinātes norādes ikona pārvietojama ar peles labā klikšķa palīdzību.
Komentāri (4)
Jersikas ielā Nr. 11, Gr. 44/43. Divu stāvu koka īres namu būvējis zemnieks Jurre Grosbergs pēc tehniķa Heinriha [Indriķa] Devendrusa 23.02.1901. gadā apstiprināta projekta, būve pabeigta 14.08.1901. gadā. Priekšplāna vienstāvu dzīvojamo ēka Jersikas ielā Nr. 13, Gr. 44/42, būvēta ap 1820. Gadu tirgotājs Luka Koļesnikovs, dzimta gandrīz simts gadus nodarbojas ar no zvejniekiem uzpirka zivis un siļes, tās žāvēja un salija, vēlāk pārdeva Rīgas ostā stāvošiem kuģiem.
Paldies par paildinājumu.
God. V.Eichenbauma kungs! Patiesu izbrīnu radīja internetā atrodamais "pētījums" „Rīgas Latviešu biedrības kvartāla apbūves vēsture”, kas publicēts ar prominentu organizāciju un valsts un starpvalstu struktūru ziņu (raksta sākumā un ik lapaspusē piesaukta Eiropas Savienība, Valsts kanceleja, Rīgas Latviešu biedrība, Eiropas Sociālais fonds u.t.t.)un kura autors Jūs esat. Šis Jūsu komentārs lieliski sasaucas ar minēto pētījumu, kurā Jaņa Rozentāla (kuru Jūs konsekventi dēvējat par Jāni) darināto dekoratīvo panno sižetiskie skaidrojumi pārspēja visu līdz šim lasīto, tādēļ atļaujos nedaudz citēt: „Pērkona tēvam PA LABO ROKU Potrimps, kuram tiek nodots VĀRU un lapu vaiņagU, viņš ir avotu, upju un LIETU Dievs, RASMAS un auglības piešķīrējs ”; „visu triju Dievu godināšana un CIENĀŠANA IZPLĀTĪJĀS pa visu Leišu – Prūšu – Latviešu zemi. Galveno Dievu APKĀRTNĒ VAIDELOTI [!] un SIGOŅI [!]; „FRESKA „Saules sveiciens” TULISOŅI [!] ar LĪGUSOŅI [!] priesteri kas SVĒTI aizgājušos un redz TO uz skaisti pušķota kumeļa, SPOŽAM bruņām caur mākuļiem iejājam jaunajā pasaulē [!]; „Freska „Pie avota” Pīkols ar MIROŅA GALVĀM un VAIDELOTI [!] ar SIGOŅIEM, AVOTS MITOLOĢIJA [!] ir dabas spēks". Nav saprotams, kas bijis pie vainas – to personu bezatbildība vai paviršība, kas šo „pētījumu” publiskojuši, drīzāk jau paviršība – iespējams, ka neviens nav papūlējies šo tekstu pirms publicēšanas pat izlasīt.
Paldies par komentāru.